تاريخ : برچسب:, | 23:58 | نویسنده : دانشجویان گروه عمران

تزریق (Grouting)

تزریق فرایندی است که در آن سیمان و یا ماده مناسبی با فشار به داخل یک سازند سنگی و از طریق گمانه های حفاری شده به منظور بهسازی ترکها و شکستگی های موجود وارد میگردد.

اهداف تزریق :

۱) افزایش مقاومت زمین یا توده سنگ

۲) مسدود کردن جریان آب در توده سنگ

۳) تامین هر دو مورد فوق در یک زمان

فرستنده: مهندس رضا حیدری

دانلود فایل

سلام بازديد کننده عزيز **** اميدوارم لحظات خوبي را در وبلاگ مهندسي عمران سپري کنيد **** جهت بهتر شدن وبلاگ نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدير وبلاگ ثبت نماييد **** لطفاً در قسمت نظر سنجي وبلاگ ما را در جهت بهتر شدن وبلاگ ياري نماييد **** با تشکر **** براي همه شما دوستان عزيز از خداوند منان آرزوي سلامتي و تندرستي را دارم

تاريخ : برچسب:, | 21:48 | نویسنده : دانشجویان گروه عمران

بسیاری از معماران و طراحان داخلی تنها به پیش بینی مکانی برای قرار گیری آکواریوم بسنده می کنند و از محدودیت استفاده آکواریوم در محیط های خاص غافلند . بکار گیری غیر اصولی آکواریوم نه تنها به زیبایی فضا کمک نمی کند بلکه با رشد جلبکها منظر زننده ای را ایجاد می نمایند.

وجود آشفتگی در زندگی شهری و صنعتی امروز ضرورت ایجاد آرامش را دو چندان می کند ، برای دستیابی به این مهم روشهای متعددی در پیش روی ما قرار دارد و تنها با باز کردن چشم سومی می توان بر این مقوله تسلط یافت . یکی از روشهای رسیدن به آرامش دسترسی به محیط طبیعی است ، متاسفانه امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی رابطه انسان با طبیعت به میزان قابل توجه ای قطع شده است و انسان همواره در تلاش است تا این خلاء بزرگ را با کشاندن گوشه هایی از طبیعت به محل زندگی خود پر کند . در کشور های توسعه یافته آکواریوم جزئی از دکوراسیون داخلی منازل ، فروشگاه ها و اماکن تجاری بشمار می رود . روانشناسان معتقدند ۱۵ دقیقه تماشای آکواریوم می تواند انسان را به مدت ۴۸ ساعت شاداب نگه دارد و بر تمرکز افراد جهت یادگیری بیافزاید. گذشته از آن آکواریوم می تواند به زیبایی معماری داخلی بنا کمک شایانی کند ، البته رعایت اصول صحیح در بکار گیری آکواریوم بسیار مهم و قابل اهمیت است .

 

براي جزييات بيشتر به ادامه مطلب مراجعه فرماييد.... سلام بازديد کننده عزيز **** اميدوارم لحظات خوبي را در وبلاگ مهندسي عمران سپري کنيد **** جهت بهتر شدن وبلاگ نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدير وبلاگ ثبت نماييد **** لطفاً در قسمت نظر سنجي وبلاگ ما را در جهت بهتر شدن وبلاگ ياري نماييد **** با تشکر **** براي همه شما دوستان عزيز از خداوند منان آرزوي سلامتي و تندرستي را دارم

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 19:12 | نویسنده : دانشجویان گروه عمران

 

طراحى دکوراسیون آشپزخانه دریایى است که با فرصت هاى بسیارى براى خلاقیت پرشده است.
در آشپزخانه عناصر و اجزاى بسیارى موجود است.


سمت مهم دکوراسیون داخلى آشپزخانه را کابینت آن تشکیل مى دهد توجه به انتخاب کابینت در ابتداى مبله کردن منزل بسیار حایز اهمیت است ، زیرا کابینت داراى انواع و اقسام متنوعى است و هزینه هاى متفاوتى را براى ساکنان خانه دارد.
اما به هر حال پس از مدتى شما از دکوراسیون آشپزخانه خود خسته مى شوید. مردم ساعات بیشترى را به سبب تغییر فصل و دگرگونى آب و هوا در منزل به سرمى برند.
اما اگر بخواهید تنوعى در آشپزخانه خود بدهید و هزینه زیادى را متحمل نشوید مى توان تغییرى روى کابینت ها اعمال کرد، بسته به جنس کابینت خود، مى توانید آنها را رنگ کنید، توجه به اینکه تغییر رنگ برخى از کابینت ها به عهده کارخانه سازنده است، لازم به نظرمى رسد.
اما در هر صورت هزینه رنگ کردن کابینت بسیار کمتر از تعویض آن مى باشد. در مورد انتخاب رنگ کابینت، رنگ داخل و طبقات نیز بسیار در تغییر حال و هواى دکوراسیون آشپزخانه تأثیر دارد.
انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با توجه به فصل پاییز و تغییر حالات و روحیات مردم در این فصل همانطور که راجع به سایر بخش هاى دکوراسیون منزل در یادداشت هفته پیش ذکر شد، مى توان از رنگ هاى پاییزى استفاده کرد.
رنگهاى مناسب که در این فصل مى توانید آنها را به کارببرید و از لحاظ روانشناسى احساس بهترى داشته باشید، رنگ هایى هستند که در طبیعت و درختان پاییزى مى بینید.
از جمله این رنگها نارنجى، طلایى، قرمز، قهوه اى، کرم، سبز زیتونى و… مى باشند. البته باتوجه به سلیقه خود و در نظر داشتن رنگ کلى مبلمان آشپزخانه و منزل خود مى توانید از طیف وسیع رنگ هاى پاییزى، رنگ مناسب را انتخاب نمایید.
ازسوى دیگر دقت در جزئیات دکوراسیون داخلى آشپزخانه، مى تواند براى تغییرى جالب و جذاب ولى بسیار کم هزینه بسیار شما را یارى رساند.
بطور مثال با تعویض دستگیره هاى کابینت ها مى توان تغییرى در نماى کابینت ها و در کل در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد.
البته دستگیره اى که انتخاب مى کنید مى تواند از جنسهاى مختلفى مانند کریستال، فولاد آبدیده، برنج و… باشد. لولاى درهاى کابینت هم در چهره آن و هم در کاربرى آن تأثیر دارد.
انتخاب اجزاى کابینت در کل تأثیر بسزایى در دکوراسیون آشپزخانه شما و حال و هوایى که باتوجه به فصل مى خواهید، مى گذارند.
اما موارد دیگرى هم براى همگام نمودن دکوراسیون آشپزخانه با فصل پاییز مى توان در نظرگرفت. به عنوان نمونه، نورپردازى روى کابینت ها و رنگ نورى که انتخاب مى شود، بسیار در نماى آشپزخانه تأثیردارد.
باتوجه به اینکه آشپزخانه داراى عناصر و اجزاى بسیارى است، تنوعى که مى توان در آن ایجاد کرد هم بسیار متنوع است و با کمى دقت و حوصله مى توان تغییراتى زیبا و جذاب هماهنگ با فصل زیباى پاییز در دکور آشپزخانه که کابینت بخشى از آن است، ایجاد کرد

سلام بازديد کننده عزيز **** اميدوارم لحظات خوبي را در وبلاگ مهندسي عمران سپري کنيد **** جهت بهتر شدن وبلاگ نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدير وبلاگ ثبت نماييد **** لطفاً در قسمت نظر سنجي وبلاگ ما را در جهت بهتر شدن وبلاگ ياري نماييد **** با تشکر **** براي همه شما دوستان عزيز از خداوند منان آرزوي سلامتي و تندرستي را دارم


Page Up
بیست تمپ